четверг, 25 августа 2022 г.

анонимка и ответ на неё

 

Ответ на анонимку



Приветствую всех читателей этого поста. Без малого 9 лет этому библиотечному блогу «BYK-va!». И впервые мне прилетело за пост, опубликованный в нём. Анонимное письмо, в котором меня просто смешивают с грязью, пришло недавно на адрес Центральной районной библиотеки. Автор не подписался, но он легко угадывается по стилю, форме и содержанию послания на трёх листах. Все, кто единожды читал «жёлтую прессу», самиздатовский листок «Дуброўскі настрой» с набором сплетен, сразу поймёт, кто автор. Это - Бусел Мікола Клімавіч – ярый бчб-шник, оппозиционер и русофоб. Много лет он проживал в Дуброве, работал учителем иностранного языка. Выйдя на пенсию, переехал в дом своих родителей в д. Пружинищи

В чём суть претензий ко мне неуважаемого Бусла? Я имела наглость в феврале этого года отреагировать постом в этом блоге на начало российской военной спецоперации на Украине. И сделала это совсем не так, как ему бы хотелось.   В начале анонимки он сообщает, что нейкая асоба обратила их внимание на блог сельска-вясковой бібліятэкаркі. В письме он вылил ушат грязи не только на меня, но и на власть Беларуси, президентов РФ и РБ, нашу деревню. В гадкой завуалированной форме он пренебрежительно и оскорбительно высказывается о президентах и их политике. Письмо читать трудно. ТО он пишет обо мне, что я – “гігіенічная прокладка”, “амаральная нягодніца-сучка”, “малааплатная нікчэмнасць”, “ідэалагічная стаханаўка”, что я хочу войны и желаю крови, ТО вперемешку политические лозунги и нападки на существующий политический строй в Беларуси и осуждение СВО РФ на Украине.

В каждой фразе – гнев, оскорбление, пренебрежение, извращение, клевета, гадость и ненависть… Русские слова на белорусский манер, белеберда… читать это невозможно, поэтому не перепечатываю, щадя читателей. Ничего интересного в анонимке нет, суть понятна. В нём 100/500 раз упоминается моё имя в разных вариациях, какая я плохая и никчемная, что у меня маленькая зарплата, что я возомнила себя бесплатной работницей идеологического фронта...

В одном он прав. Библиотекари со времён изб-читален,  были  на фронте идеологической борьбы, разъясняли декреты советской власти. Я подверглась ядовитым нападкам бчб-шника, потому что не сидела под корягой, а написала в своём дневнике свои мысли по поводу. Мне не надо платить за патриотизм, я не жду зарубежных грантов за то, что ценю жизнь в родной Беларуси.

Чтобы я не думала по любому поводу - это моё личное дело. Я ничего не нарушила, я никого не трогала. Мне совершенно не интересно, что думает змагар и его соратники. А за оскорбление и клевету есть статья в административном кодексе. И она для него вполне реальна. Хотя он ещё в школе учил детей: “Ніколі не прызнавайцеся. Схапілі за руку? Не мая рука!”.

Не знаю ни одного ученика, который был благодарен ему за науку. Он на уроках вёл свою бчб-шную пропаганду, не желая и не умея дать знания ученикам. Наоборот, знаю женщин, которые говорили: «Вось жа той Мікола галаву затлуміў сыну».

И ведь похожее уже было и не так давно! Им же, этим же анонимом были разостланы анонимные письма по школам района. Тогда та же самая ОСОБА поделилась с ним внутришкольными проблемами, и он вперемежку с полученными от неё фактами (зачастую искажёнными и перевёрнутыми), высказал своё гадкое отношение к образованию и политике Беларуси.  Тогда чуть до суда не дошло. Испорченные отношения, потраченные нервы и ненужные переживания.

А дальше мой ответ анониму. Жаль, что аноним когда-то был моим учителем и учил моих детей,  ещё и однофамилец.

Прывітанне, цяпер ужо НЕпаважаны Мікола Кліменцьевіч! Ніколі не думала, што прыйдзецца Вам пісаць, але не адказаць на Ваш пасквіль складана.

Было нечакана, што Вас так зачапіў артыкул у маім блозе наконт спецаперацыі, што гэта прымусіла вас накляпаць ананімны ліст у Цэнтральную раённую бібліятэку. Навошта туды? Трэба было адразу мне асабіста, ці напісаць у каментарыях да паста. Добра ведаеце, што ананімкі не разглядаюцца, ну тады  які ў ёй сэнс? Проста выпусціць пар? Палягчала?

 Кожны, хто хоць аднойчы чытаў Ваш жоўта-хлуслівы лісток “Дуброўскі настрой”, зразумее, што прозвішча ананіма  - Мікола Клімавіч Бусел – апазіцыянер і русафоб. Рускія словы на беларускі манер, нянавісць да ўлады ў кожным слове, гвалт за адукацыю, архівы, культуру, якую нібыта выкарыстоўвае ўлада. І подпісу не патрэбна, без яго зразумела, хто гэты ананімны пісака.

Тым больш, што гэта ўжо не першая ВАША ананімка, дарэчы, з удзелам той самай  асобы. Тады яна падзялілася з вамі звесткамі аб школьных справах, а вы надрукавалі і па школах разаслалі ананімку, якая амаль да суда давяла...

Пост у сваім блозе я пісала ў лютым, але толькі ў жніўні да вас данесла пра гэта тая АСОБА, аб якой вы ўзгадваеце. Што ж, я вымушана адказваць.  У Вашым допісе – наогул не мова, а нейкая белеберда, трэш поўны. Ведаючы болей за 10-ць замежных моў, так пісаць недарэчна! Я бы перадрукавала  цалкам вашу пісаніну, але шкада чытачоў дый гідка гэта нават чытаць. Мне сорамна, што вы былі маім настаўнікам, а пазней і  дзяцей маіх вучылі. Засумавалі ВЫ там у глухой вёсцы ці што? Вырашылі так прыгадаць пра сябе? Старэчы маразм адалеў?

Многім вядома Ваша лютая нянавісць да ўлады і дзяржавы. Вы вырашылі выказацца на тэму, абліўшы пры гэтым гразёю мяне? Вас закранулі і ўзбесілі думкі нейкага сельскага-вясковага, як вы кажаце, бібліятэкара? А больш сур’ёзнага апанента для дэбатаў не знайшлі?  Колькі ненавісці, глуму, яду ў кожнай фразе!

І ўсё таму, што я думаю не так, як ВЫ, Непаважаны?!?

Прыгадайце, што вы асабіста зрабілі добрага і карыснага ў жыцці? Ці ёсць хаця б адзін вучань, які вам удзячны за навуку? Чаму вы вучылі дзяцей? Як раскідваць лістоўкі, здымаць дзяржаўныя сцягі?? Замест выкладання замежнай мовы абмяркоўвалі на уроках уладу і законы. Шмат чаго можно было напісаць, але няма жадання. Нічога не пачуе глухі!

Я нават задаволена, што нечакана здолела ТАК вас закрануць. Колькі ж у Вас злосці, колькі крыўдных і гідкіх-брыдкіх слоў, домыслаў, скажэнняў- перакрутышаў вы напісалі ў мой адрас. Вы 100/500 раз паўтарылі маё імя, як толькі не абазвалі, абразілі… Дзіўна і крыўдна, да чаго вы дайшлі! 

Я, зразумела, ведаю асобу, якая, як вы пішаце, са спазненнем звярнула Вашу ўвагу на мой блог. Я, як вы кажаце, сельска-вясковая бібліятэкарка бясплатна звягаю, а яна 13 гадоў на пенсіі то ў адукацыі, то ў культуры атрымлівае грошы ад дзяржавы, якую ненавідзіць і на якую звягае таксама.

Я ніколі не выкарыстоўвала слова “ізумлена, гэта вашы прыдумкі, ізуміцельный наш. Я ізумлена толькі вашымі нападкамі, У маіх вачах вы ўпалі ніжэй плінтуса. Кожны чалавек мае права на свае погляды, але абражаць??? Хто вам даў права абзываць, зневажаць людзей?

“Бусел Людміла – хоча вайны, падтрымлівае яе, прагне крыві… Яна амаральная нягодніца сучка і кажыце ёй пра тое”. Наогул, аб чым гэта ВЫ? Адкуль такія вывады? Што за жуткія фантазіі? У ВАС памутненне розуму? Я не за вайну, а супраць нацызму-фашызму. А за абражанні можа і атветка прыляцець, нягледзячы на тое, што пісьмо ананімнае. Ёсць артыкул АК пра абарону гонару і годнасці. Сорамна  вучонаму мужыку так нізка ўпасці.  Ідэалагічаская стаханаўка, малааплатная нікчэмнасць, гігіеніческая падкладка і гэтак далей. Я вам гэтага не забуду і не прабачу! З глузду з’ехалі на старасці гадоў!?!

Кожны мае права на свае думкі. Вам што за справа да маіх? Вы там шмат пытанняў мне задаеце… Разумею, што яны рытарычныя, бо інакш пісалі б мне асабіста.

Як многа вы насачынялі. І сабачку той АСОБЫ прыплялі, не забыліся.

І што вам за справа да мяне? Да памеру маёй зарплаты? пенсіі? Вам нядрэнна плацяць  вашыя замежныя куратары, і дзяржава пенсію дае неблагую.

 На штраф за абразу хопіць!

Людміла Бусел, 23.08.2022.

Отправила письмо адресату. Хотелось бы надеяться, что ему воздастся за содеянное. А насчёт его призыва к белорусским библиотекарям беречь белорусскую литературу, так ей вовсе ничего не угрожает. Книг на роднай мове в библиотеки поступает много, несмотря на их дороговизну. Есть очень интересные современные авторы. Переиздаётся и белорусская классика.

Сама я люблю читать на роднай мове и размаўляю на ёй з задаўленнем.  Так что опасения его напрасны. Просто гадко на душе от неадекватных анонимов.

25.08.22. аг. Дуброва.

 https://buselluda.blogspot.com/2022/03/blog-post_22.html  с чего сыр-бор

 

 

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий